Proces działania

Rozpoczęcie współpracy następuje w momencie udzielenia brokerowi  ubezpieczeniowemu pełnomocnictwa przez Klienta.

Usługi brokera zawierają następujące elementy:

 

 

  • Audyt ubezpieczeniowy

Analiza aktualnych ubezpieczeń funkcjonujących u Klienta; kompleksowości ochrony ubezpieczeniowej z naciskiem na wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności stosowane przez ubezpieczycieli; opinia dotycząca mocnych i słabych stron rozwiązań funkcjonujących  u Klienta; propozycja kształtu programu ubezpieczenia, który zostanie zaproponowany Klientowi.

  • Identyfikacja ryzyk

W toku przeprowadzonych rozmów z Klientem, analizy danych a także raportu po dokonanych wizytach u Klienta, dokonujemy wspólnie z Klientem szczegółowego opisu posiadanego majątku oraz prowadzonej działalności. Następnie dokonujemy oceny ryzyka na etapie przygotowawczym do uzyskania ofert ubezpieczenia. Przeprowadzamy z Klientem rozmowy oraz czynności analityczne mające na celu ocenę potencjalnego zagrożenia wystąpienia szkód.

  • Program ubezpieczeniowy

Na podstawie audytu, oceny ryzyka i identyfikacji potrzeb Klienta powstaje program ubezpieczenia, którego celem jest zapewnienie optymalnej ochrony ubezpieczeniowej.

  • Rozpoznanie rynku

Broker kieruje zapytania ofertowe do jak najszerszego grona ubezpieczycieli.

  • Porównanie ofert ubezpieczycieli

Szczegółowa analiza uzyskanych odpowiedzi od ubezpieczycieli na złożone zapytanie ofertowe;   negocjacje z ubezpieczycielami w celu uzyskania najkorzystniejszej oferty pod względem ceny jak i zakresu ochrony.

  • Pisemna rekomendacja

W rekomendacji brokera przedstawiane są plusy i minusy poszczególnych ofert ze wskazaniem najkorzystniejszej oferty (zarówno pod względem zakresu, jak i ceny); rekomendacja zawiera również informację o wszystkich znanych brokerowi i wskazanych w ofertach zagrożeniach, lukach w ochronie, zastrzeżeniach jak również zaleceniach ubezpieczycieli.

  • Zawarcie umowy ubezpieczenia

Klient dokonuje wyboru oferty; broker podejmuje działania mające na celu zawarcie polis ubezpieczenia; broker weryfikuje poprawność i kompletność dokumentacji i przekazuje ją Klientowi.

  • Nadzór nad przebiegiem ochrony

Broker monitoruje w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej zawarte umowy ubezpieczenia, jak również zagrożenia pojawiające się w związku ze zmianami zewnętrznymi (np. zmiany rynkowe); wspólnie z Klientem opracowuje procedury postępowania  umożliwiające minimalizację szkód oraz zjawisk do nich prowadzących.

  • Likwidacja szkód

Asysta szkodowa: przyjęcie zgłoszeń szkód od Klienta, zgłoszenia szkód do ubezpieczyciela, organizacja oględzin, analiza oraz ocena zdarzeń w odniesieniu do posiadanych polis ubezpieczenia, stały monitoring procesu likwidacji szkody, przygotowanie raportów szkodowych.