Rozpoczęcie współpracy następuje w momencie udzielenia brokerowi ubezpieczeniowemu pełnomocnictwa przez Klienta.
Usługi brokera zawierają następujące elementy:
- Audyt ubezpieczeniowy
Analiza aktualnych ubezpieczeń funkcjonujących u Klienta; kompleksowości ochrony ubezpieczeniowej z naciskiem na wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności stosowane przez ubezpieczycieli; opinia dotycząca mocnych i słabych stron rozwiązań funkcjonujących u Klienta; propozycja kształtu programu ubezpieczenia, który zostanie zaproponowany Klientowi.
- Identyfikacja ryzyk
W toku przeprowadzonych rozmów z Klientem, analizy danych a także raportu po dokonanych wizytach u Klienta, dokonujemy wspólnie z Klientem szczegółowego opisu posiadanego majątku oraz prowadzonej działalności. Następnie dokonujemy oceny ryzyka na etapie przygotowawczym do uzyskania ofert ubezpieczenia. Przeprowadzamy z Klientem rozmowy oraz czynności analityczne mające na celu ocenę potencjalnego zagrożenia wystąpienia szkód.
- Program ubezpieczeniowy
Na podstawie audytu, oceny ryzyka i identyfikacji potrzeb Klienta powstaje program ubezpieczenia, którego celem jest zapewnienie optymalnej ochrony ubezpieczeniowej.
- Rozpoznanie rynku
Broker kieruje zapytania ofertowe do jak najszerszego grona ubezpieczycieli.
- Porównanie ofert ubezpieczycieli
Szczegółowa analiza uzyskanych odpowiedzi od ubezpieczycieli na złożone zapytanie ofertowe; negocjacje z ubezpieczycielami w celu uzyskania najkorzystniejszej oferty pod względem ceny jak i zakresu ochrony.
- Pisemna rekomendacja
W rekomendacji brokera przedstawiane są plusy i minusy poszczególnych ofert ze wskazaniem najkorzystniejszej oferty (zarówno pod względem zakresu, jak i ceny); rekomendacja zawiera również informację o wszystkich znanych brokerowi i wskazanych w ofertach zagrożeniach, lukach w ochronie, zastrzeżeniach jak również zaleceniach ubezpieczycieli.
- Zawarcie umowy ubezpieczenia
Klient dokonuje wyboru oferty; broker podejmuje działania mające na celu zawarcie polis ubezpieczenia; broker weryfikuje poprawność i kompletność dokumentacji i przekazuje ją Klientowi.
- Nadzór nad przebiegiem ochrony
Broker monitoruje w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej zawarte umowy ubezpieczenia, jak również zagrożenia pojawiające się w związku ze zmianami zewnętrznymi (np. zmiany rynkowe); wspólnie z Klientem opracowuje procedury postępowania umożliwiające minimalizację szkód oraz zjawisk do nich prowadzących.
- Likwidacja szkód
Asysta szkodowa: przyjęcie zgłoszeń szkód od Klienta, zgłoszenia szkód do ubezpieczyciela, organizacja oględzin, analiza oraz ocena zdarzeń w odniesieniu do posiadanych polis ubezpieczenia, stały monitoring procesu likwidacji szkody, przygotowanie raportów szkodowych.